otosay

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد امام خمینى و نظم عادلانه جهانى

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 10 صفحه


قسمتی از متن .docx :

امام خمینى و نظم عادلانه جهانى

نویسنده: دکتر توفیق عبد العزیز

مترجم: فاطمه جعفرى

مقدمه

صحبت درباره ضرورت وجود نظم نوین جهانى همچنان به عنوان یکى از بحث‏ برانگیزترین مسائل جهان است. طى دو هفته گذشته تفکر جدیدى در مورد ضرورت فورى وجود تغییرات، الگوهاى جدید همکارى و مشارکت و وابستگى متقابل و همزیستى، به عنوان نوش دارویى جهت مقابله با تهدیدهاى مختلف متوجه بقاى بشر، ارائه شده است. این تفکر جدید ناشى از تغییر شکل تصادفى و پیش بینى نشده جهان و تحمیل ارزشهاى عجیب به مردم جهانى است که همه جاى این جهان را تسخیر کرده‏اند. تهدید اصلى متوجه بقاى بشر، جهان دو قطبى کمونیسم و کاپیتالیسم به همراه جنگ سرد، جنگ ستارگان، بحرانهاى انرژى، بحرانهاى اخلاقى و نابودى بشر بود. جهان اسلام به نحو اسف انگیزى در دام افتاد و مخصوصا در این بحرانها مورد هدف قرار گرفت.

به دنبال آن، تکرار صداى ناقوس مرگ آشفتگى مسلمانان که در سرزمینهاى اسلامى و جهان اسلام به گوش مى‏رسید بسیار غم‏انگیز بود. در اوج این سردرگمى موهن و عکس العمل سازمان نیافته مسلمانان سراسر جهان، خداوند متفکرى سرنوشت‏ساز، انسانى با انگیزه و الهام بخش و فردى فعال که دگرگون کننده موقعیت آن زمان بود به‏نام آیت‏الله خمینى را از ایران برانگیخت. فردى که کار و زندگیش نه تنها اعتماد به نفس مسلمانان را به آنان بازگرداند بلکه بعد جدیدى را جهت تفکر معرفى کرد و حداقل قطب سوم یعنى اسلام را جز موارد مورد بحث جهان قرار داد. خلاصه مطلب آنکه، امام خمینى براى تغییر نظام سیاسى جهان کار و زندگى کردند و در ظرف دو دهه، فعالیت‏خود را با ایجاد انقلاب اسلامى کامل کرده و درزمانى که مسلمانان امید خود را جهت مشاهده مجدد اسلام از دست داده بودند، کشورى اسلامى را بنیان نهادند. بنابراین امام خمینى اساس اعتماد به نفس مجدد در مسلمانان ، امید تازه براى بقاى اسلام و مسلمانان، روش جدید مقابله مسلمانان با دشمنان و نیاز ضرورى تفکر جدید مسلمانان با توجه به حمله اگاهانه و جهانى دشمن علیه ما را بنیان نهادند.

این مقاله مسائل مربوط به زندگى و فعالیتهاى امام خمینى در مورد جنبش احیاگرى اسلامى و سرنوشت و مسئولیتهاى مسلمانان را - با توجه به رکود فکرى ما، در مواجه با جنگهاى پیشرفته، چند جانبه و خستگى ناپذیر بررسى مى‏کند. این مقاله به پنج‏بخش تقسیم مى‏شود که در هیچ یک از این بخشها درباره امام خمینى مستقیما مطلبى عنوان نشده چرا که جهان هم اکنون ایشان و جمهورى اسلامى ایران را مى‏شناسد. و بیدارى جدید میان مسلمانان از سال 1979 تاکنون و تلاش تازه کفار جهت ریشه کردن اسلام نابود نشدنى، شواهدى از شخصیت پیچیده و پویاى امام خمینى است. بخش اول اسلام قبل از ظهور امام خمینى را با تاکید بر موقعیت مسلمانان در آن زمان مورد بحث قرار مى‏دهد. گستاخى کفر و کفار جهت تاسیس مجدد جهان کفر پس از آنکه ایشان به طور موفقیت آمیزى به مخالفت‏با آنان پرداخته و در صدد جایگزینى آن با جهانى بهتر براساس دستورات خداوندى یعنى اسلام برآمدند و نیز انحطاط اسلام مورد توجه قرار گرفته آنچنانکه این سقوط به کفار دل و جرات بخشید اما شجاعت امام خمینى و بیش از آن دستورات اسلامى قاطع موجب حیرت آنان شد.

بخش دوم واکنش مسلمانان و جهان را نسبت‏به موقعیت اسلام جدید امام خمینى و نیز تعریف جدید جهان را بررسى مى‏کند.

بخش سوم تاثیرات نظم نوین جهانى را با توجه به حمله بى‏امان جدید به اسلام و مسلمانان - شامل بحرانهاى خلیج فارس و خاورمیانه و تبلیغ تروریسم، تحجر افراطگرایى و فرقه‏گرایى میان مسلمانان - را که منجر به ضعف، تفرقه، انحطاط و بى‏ارتباطى بیشتر مى‏شود مورد بحث قرار مى‏دهد.

بخش چهارم با توجه به مسائل امروز خواستار تامل جدى رهبران و اندیشمندان مسلمان در قبال این مسائل مى‏شود.

بخش پنجم با فرا خواندن جهت‏برقرارى وحدت اسلامى جهانى، غیر قوم گرا، غیر نژاد پرست و نیز جهانى شدن مسلمانان از طریق گفتگوهاى مداوم و ارائه نوع دیگرى از جهان، نتیجه مى‏گیرد که امام خمینى به هیچ منطقه جغرافیایى و یا اصل و نسبهاى مادى تعلق نداشتند، بنابراین ایشان هرگز نمى‏میرند.

1 - 1 - حکم خداوند براى مسلمانان و اسلام

هنگامیکه خداوند مى‏خواست آدم را خلق کند به فرشتگانش فرمود: "من در زمین خلیفه‏اى خواهم گماشت. (سوره دوم قرآن آیه 30) . " در این جمله مسائل مهمى، سرنوشت و وظایف بشر را تحت تاثیر قرار مى‏دهد. خداوند نفرموده است که "خلق مى‏کند" بلکه فرموده است "مى‏گمارد". این به این معنى است که هرگونه تسهیلاتى جهت‏بقا و موفقیت‏بشر براى وى مهیا شده است. خداوند همچنین این موضوع را در آیه 70 از سوره 17 از قرآن تایید نموده و بر استلزامات معنوى اختلافات در نعمات الهى تاکید مى‏کند این در حالى است که مسئله خلافت را نیز (آیه 165 سوره 6) مورد تاکید قرار مى‏دهد. سپس خداوند وعده وراثت قدرت را مى‏دهد به شرط آنکه بشر بدرستى ایمان بیاورد و عمل صالح انجام دهد. (قرآن ، سوره 24 آیه 55) . گرچه در همین آیه خداوند وعده زوال کسانى را مى‏دهد که به سوى کفر گرویده‏اند.

بنابراین خلاصه حکم خداوندى براى مسلمانان این است که ما به عنوان جانشینان وى بر روى زمین هستیم. این مسئله به این مطلب اشاره دارد که ما باید مسئولیت ایجاد بهشت‏بر روى زمین را به عنوان گواهان مردم بر عهده بگیریم. (سوره 2 آیه 143 و سوره 22 آیه 78 از قرآن) . بنابراین توجه ما، در زندگى باید بر روى فعالیتهاى دائمى و پیوسته جهت انجام اقدامات پیشرونده متمرکز باشد، اقداماتى که جنگل جهانمان را تغییر داده و مبدل به بهشتى خواهد کرد که توسط خداوند توصیف و توسط آدم تجربه شده است. خلاصه آنکه ما اربابان جهان مادى هستیم که به منظور ساختن آن مطابق با خواسته خالق، با سعى و تلاشمان باید بر آن چیره شویم که این تاثیر جدى و عمده عبادت و جهاد است.

مسلمانان اولیه، با توجه به رهبرى کامل و بهره‏مندى از روشى مطمئن جهت کسب موفقیت در اجراى تعهدات خلافت، شهادت و بندگى خداوند مهربان، اسلام را کاملا درک کرده بودند.

آنان مى‏دانستند که تنها با انجام چنین مسئولیتهایى است که خداوند را، به حقیقى‏ترین شکل عبادت کرده‏اند و از لحاظ مادى نیز در این دنیا موفق شده و در جهان آخرت نیز در کسب سعادت ابدى موفق خواهند شد.

مسلمانان اولیه علیه تمامى مشکلات مبارزه کرده و اربابان بزرگ جهان، معلمان بشریت و حاملان قانونى تمدن حقیقى شدند، آنان جهان خود را مبدل به بهشت کردند. از جهان خود لذت بردند و لذت مزبور را به جهانهاى دیگر نیز ارائه دادند. بر بیشتر قسمتهاى جهان مسلط شده و موجب بهره‏مندى و لذت بردن بشر از نعمت عبادت واقعى در اسلام شدند.

2 - 1 - نسل آینده

کسانى که به دنبال نسل اولیه آمدند به لذت بردن از فواید مادى ثمره تلاش و مبارزه نسلهاى اولیه پرداخته و در نظام سیاسى، اجتماعى و اقتصادى که حاصل خون و عرق نسل اولیه بود در رفاه زندگى مى‏کردند. آنان جهت‏برقرارى این نظام هیج‏گونه کمک و مشارکتى نداشتند. زمانى که فقط به مسائل عبادى و عرفانى و برخى موارد به مسائل فرهنگى و هنرى تاکید مى‏کردند در واقع آغاز انحطاط و تباهیشان بود.

3 - 1 - سلطه غرب

زمانى که مسلمانان درباره پاکى خون پشه بحث مى‏کردند، جهان غرب بهترین هنر اسلام که توسط اکثریت مسلمانان رها شده بود را فراگرفته بود. سلطه غرب که با جنگهاى صلیبى آغاز شده بود با امپریالیسم، استعمارگرى و اسارت کامل زمینها، مغز، اندیشه و همه چیز مسلمانان به اوج خود رسید.

در اوج سقوط مسلمانان، آنان از خواب بیدار شده، با اشغال و اسارت دموکراسى، حکومت پارلمانى، کاپیتالیسم، سوسیالیسم، رفاه‏طلبى و دیگر "ایسم"هاى مربوطه، متوجه واقعیتهاى پیشرفته کفر شدند جهان اسلام شکست‏خورد و تا سال 1925تمامى ارزشهایمان از دست رفته بود.

4 - 1 - واکنش مسلمانان

تعداد معدودى از مسلمانان آگاه که نسبت‏به این وضع اسف بار واکنش نشان دادند اکثرا آشفته، نابسامان و ناتوان بودند. در برخى موارد فرصت طلبان جهت‏شکست هرچه بیشتر مسلمانان و پیچیده‏تر کردن مشکلات از وضعیت عادى سؤاستفاده مى‏کردند. شاید بتوان از طریق سخنان ضیاءالدین صدار تصویر تقریبا کاملترى از شرایط مزبور را درک کرد:

"نظم اجتماعى که اکثر اوقات در کشورهاى اسلامى اجرا مى‏شود بطور پیوسته تنش زا، اغلب نابسامان و خشن و گاهى اوقات بى‏اعتبار است. همواره تعداد افراد معدودى هستند که علیه سلطه تحمیلى ایسم‏هاى گوناگون و براى آنچه که به نظر آنان ارزشها و معیارهاى اسلامى است، مبارزه مى‏کنند. اما اکثریت در اقیانوس تغییرات اجتماعى و استبداد تکنولوژیکى ازریشه درآمده و سرگردانند و با معیارهاى اخلاقى غرب درگیر شده دیدگاهها و عادات اجتماعى کاملا بیگانه را پذیرفته و اغلب در جرم و فساد و خشونت و شرارت در حال غرق شدن هستند.

سیاست‏براى توده‏هاى مسلمان مبدل به بازى حاصل جمع صفر شده است. بازیى که در آن، آنان براى از دست دادن هرآنچه که دارند و بدست آوردن هیچ چیز به پا مى‏خیزند. نظام هرچه که باشد، رهبرى، ایدئولوژى انقلابى را به منظور اهداف پوزش خواهانه بکار مى‏برد. این امر به عنوان توجیه کاربرد آنان از قدرتشان و نیز به عنوان وسیله‏اى جهت تثبیت این قدرت یا بطور خلاصه به عنوان "افیون" جدید مردم عمل مى‏کند، بنابراین مسلمانان از روز استقلالشان تاکنون تحت‏حکومت اقلیت نخبگان بودند. نخبگان مسلما احساس خودستایى و دارا بودن قدرت مطلق مى‏کردند. آنان اهداف محدود و زودگذر را به دستورات جهانى تبدیل کرده بودند. سنت‏گرایان، نوگرایان، پیشرفت و توسعه تکنولوژیکى، ناسیونالیسم، دموکراسى همه و همه سهم مهمى را در استیلاى اکثریت مسلمانان توسط اقلیت نخبگان داشت.

متاسفانه ، مسلمانان با رضایت غیر قابل باورى نادانى خود را مى‏پذیرند و تا حدودى هم به آن افتخار مى‏کنند. آنان در بحران حاد اجتماعى، اقتصادى و سیاسى بسر مى‏برند. با این وجود به گونه‏اى شگفت انگیز احساس کاذبى از امنیت را در خود بوجود آورده و گسترش داده‏اند. خواندن قرآن حتى اگر معنى آن را هم نفهمند برایشان رحمت و برکت‏به همراه مى‏آورد. این کاخهایى که بر روى شنهاى ناپایدار قرار دارند بر درک کوته‏بینانه و خارج از مبحث اسلام بنا نهاده مى‏شود. " (ضیاءالدین صدار: آینده تمدن مسلمانان صفحات 71 - 69) "

نتیجه چنین وضعیت تاسف بارى، سرگردانى و یاس و دلسردى در میان جوانان بود که منجر به نا امیدى آنان در مورد احتمال مشاهده مجدد اسلام مى‏شد.









سایر محصولات :
تحقیق در مورد امام خمینى و نظم عادلانه جهانى

تحقیق در مورد امام...

پاورپوینت عوامل مؤثر بر محتوا در روابط عمومی

پاورپوینت عوامل مؤثر بر محتوا در...

تحقیق در مورد امام حسین

تحقیق در مورد امام حسین...

تاثیر مسکن بر شکل محله

تاثیر مسکن بر...

پاورپوینت فاکتورهایی که در کمیت و کیفیت تشعشع و کیفیت تصویر رادیوگرافی موثر هستند

پاورپوینت فاکتورهایی که...

تحقیق در مورد امام حسن عسگری

تحقیق در مورد امام حسن...

پاورپوینت طیف بیماریها و دامنه عفونت

پاورپوینت طیف بیماریها ...

بناهای تاریخی ایتالیا

بناهای تاریخی ایتالیا...

پاورپوینت عدم تعادل پتاسیم

پاورپوینت عدم تعادل...

تحقیق در مورد امام حسن عسگری 9 ص

تحقیق در مورد امام حسن عسگری...

پاورپوینت طرح کارآفرینی کشت زعفران

پاورپوینت طرح کارآفرینی کشت زعفران...

تحقیق در مورد الیاف ابریشم

تحقیق در مورد الیاف...

بناهای تاریخی

بناهای تاریخی...

پاورپوینت سود تقسیم نشده و سود سهام

پاورپوینت سود تقسیم نشده و...

پاورپوینت شناخت رفتار

پاورپوینت شناخت رفتار...

تحقیق در مورد الکتریسیته ساکن 7 ص

تحقیق در مورد الکتریسیته...

تحقیق در مورد اکولوژی، جامعه و کشاورزی

تحقیق در مورد اکولوژی، جامعه...

پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی

پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی...

پاورپوینت سمینار درس تربیت بدنی

پاورپوینت سمینار درس تربیت بدنی...

تحقیق در مورد افسردگی در کودکان

تحقیق در مورد ...

بناهای تاریخی اصفهان

بناهای تاریخی اصفهان...

پاورپوینت سر فصل های آموزشی تثبیت فیزکی وانتقال مصدوم

پاورپوینت سر فصل های...

تحقیق در مورد افرینش انسان

تحقیق در مورد افرینش...

پاورپوینت ساختمان پوست

پاورپوینت ساختمان پوست...

تحقیق در مورد افراط در زهد و عبادت اسلام

تحقیق در مورد ...

پاورپوینت سرفصل های نمایه سازی

پاورپوینت سرفصل های نمایه...

پاورپوینت سبک زندگی قرآنی

پاورپوینت سبک زندگی قرآنی...

تحقیق در مورد افترا ونشر اکاذیب

تحقیق در مورد افترا ونشر اکاذیب...

پاورپوینت روش های نگهداری مواد غذایی

پاورپوینت روش های نگهداری...

تحقیق در مورد افترا ونشر اکاذیب 12 ص

تحقیق در مورد افترا ونشر اکاذیب...

پاورپوینت زندگینامه ی خوارزمی ریاضی و نجوم

پاورپوینت زندگینامه ی خوارزمی ریاضی و...

پاورپوینت رشد و نمو

پاورپوینت رشد و...

تحقیق در مورد اعمال مثبت را جایگزین افکار مثبت کنیم 10 ص

تحقیق در مورد اعمال مثبت...

پاورپوینت زالو درمانی

پاورپوینت زالو درمانی...

تحقیق در مورد اعجاز علمی قرآن 9 ص

تحقیق در مورد اعجاز علمی قرآن...

پاورپوینت روش های تولید

پاورپوینت روش های تولید...

تحقیق در مورد اعجاز علمی قرآن 8 ص

تحقیق در مورد اعجاز علمی قرآن...

پاورپوینت رشد و نمو

پاورپوینت رشد و نمو...

پاورپوینت دقت و خطا در اندازه گیری

پاورپوینت دقت و خطا در...

تحقیق در مورد اطلاعات فنی در مورد سیم پیچی موتورهای سه فاز

تحقیق در مورد اطلاعات...

پاورپوینت راه های افزایش شیر ماد و علت کم بودن شیر مادر

پاورپوینت راه های افزایش...

پاورپوینت رابطه آمادگی جسمانی با شاخص توده بدن و فشارخون پسران دانش آموز چاق

پاورپوینت رابطه آمادگی جسمانی با شاخص...

تحقیق در مورد اضطراب صحبت کردن در برا بر جمع

تحقیق در مورد ...

تحقیق در مورد اصول و مبانی اخلاق پیامبر ص 11 ص

تحقیق در مورد...

پاورپوینت درس ریاضی

پاورپوینت درس ریاضی...

پاورپوینت داروهای دیورتیک

پاورپوینت داروهای دیورتیک...

تحقیق در مورد اصول نه شرقی و نه غربی امام خمینی

تحقیق در مورد اصول نه...

پاورپوینت خدمت

پاورپوینت خدمت...

طراحی شخصیت marvin مارین در نرم افزار سالیدورک

طراحی شخصیت marvin مارین در...

تحقیق در مورد اصول تغذیه دام

تحقیق در مورد ...

پاورپوینت در مورد قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های اجرایی
پاورپوینت در مورد استفاده مجدد از پساب
تحقیق در مورد مخاطب شناسی
نمونه فرم خلاصه کارکرد پرسنل در پروژه ها و اداره های خصوصی
پروژه های مالی پروژه مالی حسابداری شرکت 41 ص
پروژه های مالی پروژه نسبت های مالی تعهدی و نقدی 30 ص
پروژه های مالی پروژة مالی سیستم حسابداری در بیمه
پروژه های مالی پروژه مالی احداث شرکت سازندۀ وایتکس
نمونه فرم خام اضافه کاری پرسنل
تحقیق در مورد امنیت
تحقیق در مورد مخاطب شناسی
نمونه فرم درخواست ماموریت ساعتی
نمونه فرم مرخصی
نمونه درخواست پرداخت تنخواه گردان
نمونه فرم خام فراموشی ثبت تایم ورود و خروج
تحقیق در مورد مرغداری
نمونه فرم خلاصه کارکرد پرسنل در پروژه ها و اداره های خصوصی
کار در منزل فقط 4 ساعت در روز
نمونه فرم شرح وظایف هر پرسنل در شرکت و اداره های دولتی و خصوصی
کدام نوت بوک بهتر است؟
چک لیست جعبه اورژانس
آسم شغلی
آلودگی محیط زیست 25ص
نمونه فرم خام موجودی اموال شرکت
تحقیق در مورد فساد مواد غذایی 30ص
تحقیق درباره ی کربوهیدرات ها 22 ص
تحقیق در مورد شش سیگما
تحقیق در مورد فتح مکه
پاورپوینت در مورد قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های اجرایی
تحقیق در مورد نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی
تحقیق در مورد شاعران و نثر نویسان قرن هفتم و هشتم
تحقیق در مورد فشار خون
فرم خام تایید هزینه های متفرقه شرکت
نمونه فرم تسویه حساب کاری با تمام سرفصل های مورد نیاز تسویه کارمند
پاورپوینت در مورد Dermatophytosis
پاورپوینت در مورد بهداشت دهان و دندان
پاورپوینت در مورد ملاحظات دندانپزشکی در بیماران سیستمیک
تحقیق در مورد دمانس
پاورپوینت در مورد کشف منابع جدید رشد و سوددهی در یک اقتصاد شبکه ای با مدل دلتا
پاورپوینت در مورد تاریخچه زبان دلفی
پاورپوینت در مورد دقت و خطا در اندازه گیری
پاورپوینت در مورد دفاع مقدس
پاورپوینت در مورد دیکدرها و مولتی پلکسرها
پاورپوینت در مورد سیستمهای حمایت از تصمیم
پاورپوینت در باره ی یادگیری درخت تصمیم
پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم
فرم خروج کالا از انبار
فرم خام ابلاغ سفارشات به کارخانه
نمونه فرم درخواست شغل رزومه یک شخص،
فرم توضیح شرح تنخواه ادارات دولتی و خصوصی
نمونه فرم خام تسویه کامل با کارمند
نمونه فرم تسویه حساب کاری با تمام سرفصل های مورد نیاز تسویه کارمند
نمونه فرم شرح وظایف هر پرسنل در شرکت و اداره های دولتی و خصوصی
فرم خام تایید هزینه های متفرقه شرکت

کلمات کلیدی :بحث قرار مىrlm مىrlm کردند آنان مشاهده مجدد اسلام نظم نوین جهانى نظم عادلانه جهانى مورد امام خمینى امام خمینى مىrlm دهد مىrlm شود مىrlm کردند مىrlm کند قرار مىrlm مورد بحث مىrlm مسلمانان اسلام خمینى جهانى خداوند اسلامى
  • ۹۶/۰۸/۲۹
  • فصل هنری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی